Aký denník bol najčítanejší za 2. a 3. kvartál roku 2018, ktoré rádio najpočúvanejšie a ktorá televízia najsledovanejšia? Pozrite si výsledky národného prieskumu, ktorý má jasných favoritov.
Dlhodobo najčítanejším denníkom je Nový Čas, najpočúvanejším Rádio Expres a najsledovanejšou Televízia Markíza. Vyplýva to zo základných výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle (MML) – TGI za 2. kvartál a 3. kvartál 2018. Prieskum spoločnosti MEDIAN SK sa uskutočnil od 2. apríla do 16. septembra na vzorke 4 094 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. Agentúru SITA o výsledkoch národného prieskumu MML-TGI informovala Linda Kleinertová z MEDIAN SK.
Podľa prieskumu denníky číta 29 percent populácie. Tento údaj vychádza z premennej „čítal(a) posledné vydanie“. Pritom 60 percent populácie čítalo denník za posledných 14 dní. Medzi celoštátnymi denníkmi si v 2. a 3. kvartáli 2018 udržal prvú pozíciu Nový Čas s 15 percentami. Čítanosť na úrovni 6 percent má denník Pravda. Nasledujú denníky Sme a Plus jeden deň s čítanosťou 5%. Šport dosiahol 4%, Korzár a Hospodárske noviny majú čítanosť 3%.
Podľa prieskumu najčítanejším týždenníkom je Plus 7 dní so 7%. Čítanosť 6% má týždenník Báječná žena, Život a Nový Čas pre ženy majú 5% a tri percentá obyvateľov SR čítajú Slovenku, Eurotelevíziu a Katolícke noviny. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS) dosiahla 9% a sieť Petit Press MY noviny 6-percentnú čítanosť. Najčítanejším titulom medzi dvojtýždenníkmi je TV max (6%). Nasledujú Relax s 3% a Tele plus s 2%. Dvojtýždenníky Stop, Bratislavské noviny a Žena a život dosiahli 1% čítanosť. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky dosiahla čítanosť 4%. Poradie mesačníkov, ktoré sú na Slovensku bežne dostupné, otvára časopis Zdravie so 7%. Rovnakú čítanosť má aj mesačník Záhradkár. Nasledujú Eva a EMMA s 5%. Ďalší je mesačník Nový Čas Krížovky so 4%. Mesačníky Nový Čas Bývanie a Automagazín majú 3% čítanosť.
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavuje 62%. Poradie najpočúvanejších otvára podľa prieskumu Rádio Expres s 19%. Druhé je verejnoprávne Rádio Slovensko, RTVS so 17% a tretie Fun rádio s 11%. Počúvanosť 8% dosiahlo Rádio Europa 2. Rádio Jemné a Rádio Vlna dosiahli 7% počúvanosť. Poradie siedmich najpočúvanejších staníc uzatvára ďalší okruh verejnoprávneho Slovenského rozhlasu, RTVS – Rádio Regina s počúvanosťou 6%. Rovnaké poradie majú spomínané rádia aj vo výsledkoch počúvanosti za posledný týždeň, v ktorom celková počúvanosť dosiahla 88%. V tomto parametri získalo Rádio Expres 37%, Rádio Slovensko 29% a Fun rádio 25-percentnú počúvanosť. Pritom 20% populácie počúva aspoň raz za týždeň Rádio Europa 2 a 17% Rádio Jemné. Rádio Vlna dosiahlo počúvanosť 16% a sedmičku najpočúvanejších uzatvára Rádio Regina s 13%.
Pritom Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi šiestimi okruhmi dosiahol v parametri „počúval včera“ počúvanosť 24%. Rozhlasová sieť Radio Services dosiahla počúvanosť 22% a sieť Regiomedia 4%. Rozhlasová sieť Radio Services dosiahla v parametri „počúval posledný týždeň“ 46%. Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi šiestimi okruhmi dosiahol počúvanosť 41% a sieť Regiomedia 11%.
Najväčší podiel na trhu (share) dosiahli v 2. a 3. kvartáli tohto roka z rozhlasových staníc Rádio Expres a Rádio Slovensko, rovnako 22%. S 12-percentným podielom sa na trhu pohybuje Fun rádio a podiel 8% z trhu majú Rádio Europa 2 a Rádio Vlna. Rádio Jemné dosiahlo 7% a Rádio Regina 6%. Ostatné rozhlasové stanice držia 14% podiel z trhu.
Televíziu sledovalo podľa prieskumu 76 percent obyvateľov, teda takmer 3,5 milióna divákov. Najvyššie percento sledovanosti z televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza (40%). Sledovanosť na úrovni 31% zaznamenala TV Joj, za ktorou sa umiestnila Jednotka so sledovanosťou 22%. Markíza Group dosiahla v parametri „sledoval(a) včera“ 45% sledovanosť. Televízna skupina JOJ Group dosiahla sledovanosť 34% a RTVS (Jednotka a Dvojka) 24%. Najvyšší podiel na trhu mala v 2. a 3. štvrťroku TV Markíza (32%). TV Joj získala 23% z trhu a 15-percentný podiel patril Jednotke RTVS.
Národný prieskum MML-TGI realizuje spoločnosť MEDIAN SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media. Na Slovensku sa prieskum kontinuálne robí od roku 1997.
Zdroj: SITA