Televízia Markíza a Nova sa spamätávajú z nízkej sledovanosti pokračovania speváckej šou The Voice. Program sa tak nevyhne nemalým zmenám, ktoré ho postavia do konkurencie s rozhodne silným formátom. O aké zmeny pôjde?
Diváci televízií Markíza a Nova sa dočkali pokračovania speváckej šou The Voice. Televízie tak stavili na osvedčený formát programu, ten však v sledovanosti nevedie. Podielovo sa dostal pod 16 % a posledné dva týždne ratingovo stojí pod slabými 6 %. The Voice tak nedosahuje očakávané výkony a ako talentová šou chytá spodnú hranicu.
Živé prenosy, v ktorých sa predstaví finálová dvanástka sa presunú na nový vysielací deň, čo rozhodne Markíze v sledovanosti nepolepší. Tie sa budú totiž v novom vysielacom dni prekrývať s blížiacimi sa Majstrovstvami sveta v hokeji a to konkrétne v sobotňajšom hlavnom vysielacom čase.
Spevácka šou sa bude 11. mája paralelne vysielať s hokejovým zápasom susedného Česka a Nórska. Slovenský divák bude mať v tom istom čase okrem The Voice v ponuke aj duel našich reprezentantov proti Fínsku a tak isto si budú formáty konkurovať aj v nasledujúcu sobotu 18. mája a to so zápasom Slovenska a Veľkej Británie.
Televízie tak vstúpili dvakrát do tej istej rieky. The Voice sa počas druhej série v roku 2014 vysielala v čase zápasu Slovenska na Majstrovstvách sveta v hokeji. V tom čase šou zaznamenala svoj najhorší podiel na trhu s 14,8 %, pričom týždeň predtým dosiahla 29 %. Markíza sa tak zo svojho kroku nepoučila a opäť stavia spevácku šou do konkurencie s hokejom.
Ak by sa však vysielací čas šou nemenil, faktom ostáva, že priame prenosy boli u divákov The Voice menej obľúbené a v druhej sérii v roku 2014 získali len 21 – 22 %, pričom výbery naslepo dosahovali vyše 30 % podielov na trhu.