St. sep 18th, 2019

Ktoré televízne relácie a seriály mali najlepší štart? Novinka tromfla aj Extrémne premeny

4 min read

Fotokoláž: Peepl / Instagram

  • Ktorým programom sa najlepšie darilo?

Farma, Inkognito, či Česko Slovensko má talent. To je len malý zlomok projektov, ktoré sa v uplynulých dňoch dočkali nových, premiérových epizód. Televízie si tak sľubovali od každej jednej z nich skvelý štart.

 

Ako sa darilo jednotlivým televíziám a kto napokon vyhral súboj o diváka?

Pondelok 2. septembra

V prvý deň nového školského roka 2019/2020 štartovalo na obrazovkách viacero relácií a seriálov. Moja mama varí lepšie ako tvoja, ktorá sa vysiela už od augusta na TV JOJ, sa vo svojom vysielacom čase dočkala konkurencie v podobe novej série seriálu Oteckovia. Tí súboj vyhrali, ale treba povedať, že s ratingom 7% a podielom na trhu 33% neočarili. Oteckov už sledovalo aj viac divákov.

V prime time sa proti sebe postavili Susedia a Inkognito. Komediálny seriál zažil zatiaľ najslabší nástup série, keď si ho malo pozrieť 445-tisíc divákov. Naproti tomu reláciu, kde štyria hádači hádajú rôzne povolania a nakoniec aj meno známeho hosťa, si malo pozrieť 478-tisíc divákov. Milovaná i nenávidená Farma začala veľmi dobre, keď si úvodnú časť pozrelo najviac ľudí za posledné štyri série. Dokopy by malo ísť o 372-tisíc divákov.

Foto: YouTube

Utorok 3. septembra

Za zmienku stojí nástup novej série seriálu Sestričky, ale aj ôsmej série talentovej šou Česko Slovensko má talent. Markíza dokázala získať rating 8,3% a podiel 24,2%. Zaujímavé je, že si televízie výhru podelili. Celkovo sledovalo viac ľudí talent (432-tisíc oproti 401-tisíc), ale v komerčnej cieľovej skupine, diváci od 12 do 54 rokov, zvíťazili Sestričky.

Streda 4. septembra

Streda priniesla prekvapenie. Markíza s prvou časťou druhej série Extrémne premeny: Druhá šanca na život, nestačila na komediálnu novinku JOJky Delukse. Oproti sebe tak stáli dve úplne odlišné projekty. Šou o chudnutí, s mimoriadne náročným procesom výroby, keď sa jeden diel musí natáčať 365 dní a sitkom, ktorý nemá takú náročnosť výroby častí. Delukse malo na diaľku poraziť aj Oteckov.

Štvrtok 5. septembra

Premiéru si odbila nová séria seriálu Horná Dolná. Pre Markízu išlo o najslabší štart seriálu v jeho histórii, aj napriek tomu však dokázala dosiahnuť rating 9,2%, čo predstavuje aktuálny nadpriemer pre televíziu zo Záhorskej Bystrice.

Víkend 6.-8. september

V piatok dokázal prilákať najviac divákov futbalový zápas našich chlapcov v boji o Euro 2020. Duel Slovensko vs Chorvátsko si v prvom polčase pozrelo vyše 541-tisíc fanúšikov. Druhý polčas, zrejme aj kvôli výsledku, si už takéto čísla nedokázal udržať a prenos RTVS stratil až štvrtinu divákov.

Nasledujúci deň sa najviac darilo talentovej šou, ktorá sa stala jednotkou s 516-tisícmi divákmi. Lepšie čísla oproti utorňajšej časti zrejme TV dosiahla vďaka tomu, že sme v závere epizódy mohli vidieť prvý zlatý buzzer.

Nedeľa bola na poludnie bojiskom medzi politickými diskusiami. Najviac sa darilo Markíze a jej relácii Na telo, nasledovala RTVS O päť minút dvanásť a V politike na TA3. Aj večer patril Markíze keď si štart novej série Tvoja tvár znie povedome pozrelo celkovo 450-tisíc divákov.

Čo je rating a podiel?

Ide o dva základné pojmy, s ktorými sa môžu diváci v rámci sledovanosti televízií dostať do kontaktu. Rating (uvádza sa v percentách) je podľa portálu pmt.sk „podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí sledovali zvolenú oblasť (časový úsek, reláciu, spot, kanál, atď.).“

Share, alebo podiel pmt.sk definuje ako „podiel počtu divákov sledujúcich danú stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.“ Na záver už len dodáme, že práve tieto čísla najčastejšie rozhodujú o tom, či sa váš obľúbený seriál, alebo relácia, dočká ďalšej série, resp. v akom čase sa bude vysielať.

mediaboom.sk, medialne.sk, pmt.sk