Internetové nákupy sú oveľa menej časovo náročnejšie a nakúpite si veľa rôznorodých vecí pre seba aj pre rodinných príslušníkov z pohodlia domova. Je však dôležité, aby ste sa vopred presvedčili, či ide o dôveryhodných predajcov.
Každý internetový obchod je dobré si vopred preveriť, aby ste neskôr nezistili, že ste boli oklamaní. Vy im pošlete peniaze za tovar a oni sa vám potom už ani neunúvajú ozvať. Aj taká býva realita od rôznych pofidérnych predajcov a e-shopov.
Obozretní by ste mali byť hlavne ak od vás žiadajú poslať peniaze vopred. Je vhodné si všímať aj poštovné a iné s tým súvisiace výdavky, ktoré vám budú chcieť naúčtovať.
Polícia radí pri prvom nákupe uhradiť sumu formou dobierky, resp. pri prevzatí tovaru. Vyhnite sa obchodom, ktoré neuvádzajú kontaktné údaje, nekomunikujú a nemajú uvedené reklamačné podmienky. Ak je obchod ťažkopádny už na začiatku predaja, o to zložitejšia bude s ním komunikácia pri možnej reklamácii.
Výstražným znakom býva často aj neobyčajne nízka cena tovaru v porovnaní s inými obchodmi, čo vám môže napovedať, že možno pôjde o podvod.
Prečítajte si tiež: MEGAPODVOD prostredníctvom e-mailu: Takto získal páchateľ skoro 168 000 Eur!
Tiež by ste si mali vopred vyhľadať tovar, ktorý chcete kúpiť pomocou internetového vyhľadávača. Nielen že môžete získať odkazy na viacerých predajcov, ale môžete natrafiť aj na praktické recenzie spotrebiteľov, ktorí už majú s daným tovarom skúsenosti.
Zákony európskych smerníc dávajú spotrebiteľom právo odstúpiť od zmluvy uzatvorenej na diaľku. Zákazníci totiž nakupujú tovar, ktorý si nemajú možnosť prezrieť. V prípade učinenia škody alebo podozrenia zo zneužitia osobných údajov sa môžete obrátiť na políciu. Ohlásiť je to môžete na akomkoľvek oddelení, pričom polícia odporúča priložiť všetky dokumenty, ktoré by mohli pomôcť pri objasňovaní prípadu. Hovorca policajného prezídia Michal Slivka vymenoval ako príklad: e-mail, objednávku, doklad o vykonanej transakcii, screenshoty a podobne.
cas.sk